مرگ نابهنگام
حضرت ظريفي حضرت ظريفي

 

بهنگام است مرگ قهر مانان وطن

رسم قهار طبیعت آشنای غربت است

 

گذشته روز با گشودن سایت انتر نیتی مشعل با اندوهی بیکران در گذشت نا بهنگام رفیق محمودبریالی بزرگ مرد حماسه آفرین تاریخ عصر مارا در یافتم.

یکبار دیگر چهرهء مردمی وبشاش راد مرد بزرگ را با صدای آشنا ی رفیق مان که در سفر قندهارحضور داشتند به خاطر گذراندم که میگفت:

 

(افسران سر بازان رفقا دوستان فر زندان مردم زحمتکش به هریک شما سلامی گرم از من رفیق ببرک کار مل و............!

 

هنگامیکه عازم سفر قندهار به صوب شما بودم رفیق ببرک کارمل بمن تو صیه نمودند که باشما ضمن سلام صحبت گرم وانقلابی نمایم............حال که خویشتن را  دربرابر نگاه های گرم هریک از شما میبینم در برابر چهره های بشاش نگاهای گرم محبت وصمیمیت شما افسران وسر بازان قرار دارم که خود حکایت گر گرمی ها محبت ها و صمیمیت هاست کمتر کلمهء را که ازین گرم ترباشد می یابم.............

 

من که به خاطر محبت به وطن ومردمم در خدمت شما هستم وخویشتن را درین شرایط سخت ونا گوار

 

دور از مرکز به شهر قندهار در برابر شما عملا مشترک به خاطر آبادی وطن ورفاهیت مردم میبینم به من جای نهایت خوشحالی است................. و..........)

 

رفیق محمود بر یالی بمثابه درفش مقاومت وپایه داری در برابر دشمنان بشریت مردم و وطن همان شکست سد هراس انگیز بود که به دلها گر می محبت شجاعت وجرئت می بخشید.

 

رفیق ما در وطن و دیار مهاجرت سالیانی با قامت افراشته زیست مبارزه کرد. رفیق محمود بر یالی با اندیشه به سعادت مردم اعمار وطن ایجاد جامعهء بدون استثمار به خاطر وحدت عام وتام مردم ما لحظهء از کار وپیکار باز نمی استاد.

 

با دریغ ودرد در غروب غم انگیز دیار غربت مرگ نا بهنگام این پیکار گر آکاه چون رعدی برق اسا عزیزان را در سوگ وماتم نشاند که این خود درد دیگریست روی درد های ویرانی وطن وآواره گیهای مردم ما.

 

با ور مند آنیم بدون شک که همهء اعضاوطرفداران نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان عزیز در تحقق بخشیدن چنین راه پر افتخار پرچم خوشبختی جهان بشریت را که راه پر افتخار مردم ما است به خاطر به سر رساندن آر مان های والای مقام بشریت که شایستهء  انسانهای آگاه جهان است دراحتزاز داشته وچنین زیست هدفمند را که نام نیکو از خویشتن بیاد گار بگذاریم باز  نمی استیم تا باشد که خدمت گار واقعی مردم زندگی آزاد و آباد کشور مستقل خود کفا را شاهد باشیم.

 

 

 

 

 


December 9th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها